Diskuze
Komentáře
Přehled komentářů
tak jak Lala psala, že až najdou zakladatele stránek tak ho hned vyhodí nějak nekoresponduje s první výzvou vedení, kde nabádá k jednání o problémech provozovatelů a ne o vyhazovu. Proto bych jakékoliv vyhazování chápala jako podraz a udělala bych si obrázek o charakteru jistých osob.
Re: Schůzka
(Pina, 29. 11. 2013 17:54)Děkuji za debatu a za představení pana ing. Kalhouse. Je to sympatický, vtipný člověk. Velice kladně na mě zapůsobil.
Re: Schůzka
(odbory Relay, 11. 11. 2013 22:56)
Vážený pane Cettle,
děkujeme za Vaši rychlou reakci na naše aktivity, termín schůzky pro projednání našich požadavků Vám navrhneme až poté, co se nám podaří sdružit dostatečně velkou skupinu provozovatelů, která se shodne na tom jakým způsobem s Vámi budeme vést případná jednání.
S pozdravem
jaké máte dojmy?
(lala, 28. 11. 2013 18:46)Vážení, sama jsem tam dnes nemohla, jaké z toho máte dojmy? Zatím mám dost protichůdné info.
realita hodnocení
(Provozovatel, 17. 11. 2013 21:06)
Rád bych také přispěl a popsal situaci, která pravidelně nastává v poslední době a která je velmi nespravedlivá.
Týká se systému udělování bonusů a pokut při čtvrtletním hodnocení.
Začal bych přímo konkrétním příkladem.
Provozovna je otevřena 420 hodin měsíčně a její měsíční tržba je do 500.000,-. Za provoz prodejny je fakturováno v průměru 32.000,-. V provozovně pracuje provozovatel (210 hodin) a jeden zaměstnanec (210 hodin).
Měsíční náklady jsou následující:
cca 10.000,- měsíční mzda zaměstnance
cca 5.000,- povinnost provozovatele odvést sociální a zdravotní pojištění za zaměstnance
cca 4.000,- povinnost odvést zálohy za provozovatele (OSVČ)
cca 3.000,- měsíční mzda účetní
Náklady měsíčně sčítají celkem 22.000,-.
Pro provozovatele tudíž zbývá odměna ve výši cca 10.000,- (32.000-22.000). Odměna je jak za provozování prodejny, tak i za práci prodejce v rozsahu 210 hodin.
V případě, že provozovatel obdrží 10 bodů při čtvrtletním hodnocení (za nedostatek, který nemá vliv na chod prodejny ani její reputaci), které znamenají pokutu pro prodejnu 0,5% (7.500,- v tomto případě), zbývá pro provozovatele odměna ve výši 2.500,- za měsíc, ve kterém hodnocení probíhá. Tudíž pokuta představuje celých 75% z měsíční odměny provozovatele, který nejen provozoval prodejnu, ale i strávil celých 210 hodin prodejem sortimentu.
Poslední rok a půl tato situace nastávala skoro při každém hodnocení.
Uvádím reálnou situaci a obracím se na vedení, aby posoudili tuto nespravedlnost, která je zničující obzvlášť pro provozovatele menších prodejen.
Samozřejmě je na vás, jak situaci posoudíte, ale doufám, že se začne přihlížet k velikosti prodejen a závažnosti prohřešků. Pokutovány byly velmi tvrdě i prohřešky, které se netýkaly harmonogramu vystavení tisku. Pokuta ve výši 0,5% je opravdu velmi tvrdá a devastující pro menší prodejny a odměna ve výši 2.500,- za vykonanou a kvalitně odvedenou měsíční práci je nedůstojná a nedá se z ní žít. My, provozovatele menších prodejen se velmi snažíme o to, aby vše bylo stoprocentní. Ale jsme lidé. Když nastane drobný nedostatek, který absolutně ničím neohrožuje chod prodejny a nemá vliv na její tržby a reputaci a následně za něj obdržíme pokutu, která znamená 75% (nebo i více) naší odměny za práci, tak je to demotivující.
Prosím Vás tedy o posouzení dané reality a navržení spravedlivějšího a transparentnějšího systému udělování bonusů a pokut při čtvrtletím hodnocení, abychom měli možnost vykonávat svoji práci, jak nejlépe umíme.
Děkuji
Provozovatel
Re: realita hodnocení
(Pina, 17. 11. 2013 21:49)Jestli je toto podle skutečného příběhu tak je to strašně smutné.
Re: realita hodnocení
(bubak, 17. 11. 2013 22:01)Krásný příběh, je třeba aby přibyly další příběhy, i když to bude asi u většiny tak nějak podobné.
Re: realita hodnocení
(liluš, 26. 11. 2013 21:59)tak to už nemám od dubna.dokonce se mi stalo že jsem zaplatila babu a zbylo mi3500kč a to nepočítám soc a zdrav.super co.a to tam jak debil stojím od 5-19hod(nemět mateřskou tak je po mě)
pepik ma pekny nazot-kopiruji
(bubak, 23. 11. 2013 14:28)
Jak bodovat
(Pepík, 23. 11. 2013 13:27)
Navrhuji školní postup, tedy známky 1-5 a dělat opravdu průměr, né jako teď kdy nejlepší průměr je možné dosáhnout 3body. Průměr se musí dělat i z každého hodnocení (sečíst body v hodnocených kategoriích a vydělit počtem kategorií) jako celková známka. V každém kvartále by se celkové známky sečetly a zprůměrovaly.
Tabulka kategorii bodování:
a) čistota prodejny
b) plánogram reklam
c) plánogram tisku
d) ostatní planogramy
e) obrátka cigaret
Tabulka odměn a sankcí:
1. odměna 0,15%
2. žádná sankce a odměna
3. žádná sankce a odměna
4. sankce 0,15%
5. sankce 0,25%
*************************************
příklad:
FM boduje při prvním hodnocení takto:
a) čistota prodejny-1
b) plánogram reklam-1
c) plánogram tisku-1
d) ostatní planogramy-1
e)obrátka cigaret-1
celková známka je 1
FM boduje při druhém hodnocení takto:
a) čistota prodejny-2
b) plánogram reklam-2
c) plánogram tisku-2
d) ostatní planogramy-1
e)obrátka cigaret-2
celková známka je 2 (1,8 zaokrouhleno)
FM boduje při třetím hodnocení takto:
a) čistota prodejny-1
b) plánogram reklam-1
c) plánogram tisku-1
d) ostatní planogramy-2
e)obrátka cigaret-1
celková známka je 1 (1,2 zaokrouhleno)
FM boduje při čtvrtém hodnocení takto:
a) čistota prodejny-3
b) plánogram reklam-2
c) plánogram tisku-3
d) ostatní planogramy-2
e)obrátka cigaret-3
celková známka je 3 (2,6 zaokrouhleno)
Výsledná kalkulace:
Součet všech celkových známek 1+2+1+3=7
Průměr známek je 7:4=1,75 zaokrouhleno na 2
dle tabulky odměn a sankcí jsem bez odměn.
Jde o postup který je jednoduchý, čistý, průhledný, spočitatelný a nedemotivující provozovatele, protože se nemůže stát, že za dvě složenky budete platit 15000,- sankci. Je zde prostor pro rozšíření hodnocených kategorií, třeba o obratku jízdenek, doplněnosti zboží. Ekonomické hodnocení bych ponechal jak je psáno zde v komentářích na jednorázových sankcích 150kč.
S pozdravem Váš Pepík
jak bude probíhat schůzka s vedením
(lala, 21. 11. 2013 18:47)
Vážení kolegové,
dlouho jsem zvažovala, zda se do vaší diskuse zapojit. Provozuji trafiku Relay již delší čas a s většinou toho, co je zde napsáno ohledně bodového hodnocení, inventur atd. jsem se již setkala taky. Ten posun ve vnímání nás provozovatelů od obch. partnerů po nynější ovce, je jasný, stejně tak je jasné, že nás to postihuje všechny. Jsem také ráda, že vznikly tyto stránky a nyní vidíme, že je to obecný problém.
Ale NEJSEM VŮBEC OPTIMISTKA pokud jde o onu plánovanou schůzku s členy vedení.
Proč? To je jednoduché: už dnes se dá spolehlivě odhadnout, jak to všechno bude ve čtvrtek probíhat.
Vezmu to popořádku, tak jak je schůzka naplánována, a budu jednotlivé body komentovat:
1/ Úvod – Ing. Richard Kalhous, Generální ředitel HDS Retail Czech Republic, a.s.
V úvodu nás pan ředitel nejdříve ujistí o tom, že je rád, že jsme se sešli, že tato diskuse začala atd. Také řekne, že si naší práce váží a že bez nás by to nešlo. Po tomto chlácholivém úvodu přijde obrat a začne hovořit o složité ekon. situaci, krizi atd. A taky o tom, že se vše mění a i my se musíme přizpůsobit. A zvyknout si. Nakonec řekne, že je přesvědčen, že všichni pracujeme na společném cíli a že se jistě dohodneme.
2/ Bodové hodnocení prodejen .
K bodovému hod. se vyjádří pan Cettl. Řekne, že si je vědom jeho nedostatků, které je potřeba odstranit, hlavně to, že nevíme, za co vlastně platíme ty šílené pokuty každé 3 měsíce. Taky řekne, že je zdaleka neplatí všichni, jen někteří. Pak bude obhajovat platnost a propracovanost současného hodnocení. Na případnou námitku, že dostat pokutu 5 tis. za chybu ve faktuře je hloupost řekne, že toho člověka, který to opravuje (účetní) musí někdo zaplatit. A že je to stejně důležité, nebo ještě důležitější, než mít celé 3 měsíce dobře vystavení a reklamy.
3/ Inventarizace prodejen – vyúčtování .
Tady bude opět řečeno, že se zlepší informovanost, budeme dostávat přehledy atd. slíbí se lepší komunikace provozovatelů s centrálou.
O lepší komunikaci budou mluvit všichni, jako by to byl hlavní problém!
Taky bude zvlášť zdůrazněno, že nikdo přece nikomu nebrání sbalit veškeré účto a jet s ním na centrálu, a že na to máme plné právo.
4/ Mystery shopping .
Zde nám bude vysvětleno, že jsme to vlastně špatně pochopili a je to pro naše dobro: můžeme tak třeba kontrolovat zaměstnance a vyhazovat je. Mystery sh. bude dále pokračovat.
5/ Diskuze .
V diskusi bude možné mluvit jen v obecné rovině. Možná vystoupí nějaká horká hlava, která přednese z pohledu centrály „radikální“ věci, tj. návrat k předchozímu bodování, změkčení sankcí, zrušení myst. shop. atd. Tomu provozovateli bude důrazně sděleno, že to nelze, že je to rozhodnutí nezměnitelné a tak to bude i dál. A pokud se mu to nelíbí, že může přestat být provozovatelem. Tím se také odhalí, kdo tyto stránky zřejmě provozuje, a ten bude postupně (nebo ihned) vyhozen.
VYSLEDKEM bude:
1) ústup firmy o 10% (lepší informovanost, ke každé pokutě napsáno za co ji platíme)
2) 90% toho, co je důležité a o čem tyto stránky jsou, zůstane TAK JAK JE
3) pravděpodobný vyhazov toho, kdo se ozve
4) po půl roce nebo roce naštvání všech a nové kolo nespokojenosti
Nakonec ještě vzkaz těm, kdo tady píšou, že třeba pan Cettl neví, co dělají FM atd. To je velmi NAIVNÍ: v tak malé firmě (pokud jde o vedení) všichni vědí o všem.
Jedná se o promyšlenou politiku, jak s provozovateli pracovat. O tom jsem přesvědčená.
Re: jak bude probíhat schůzka s vedením
(otrok, 21. 11. 2013 19:46)No, tak v tomto případě se opravdu máme na co těšit!!!
Re: jak bude probíhat schůzka s vedením
(Pina, 22. 11. 2013 20:13)Ano, tak nějak to možná bude připraveno, ale je jen na nás zda si opět necháme jen nadiktovat co a jak. V kategorii Bodové hodnocení - body ke změně jsou zajímavé návrhy se kterými musíme na jednání jít, třeba si je opište, vytiskněte ale mějte je sebou. A hlavně pevně si stát za svým. Jak jsem psala nejdeme si poslechnout nějaké nalajnované proslovy ale jdeme se bít za férové podmínky, né jen neprůhledný diskriminační nápady na které jsme jen tupě kývali.
Re: jak bude probíhat schůzka s vedením
(Mustafa, 22. 11. 2013 21:45)No tak nesmí v diskuzi vystupovat jen horká hlava ale více lidí a nejjednodušší bude aby se všichni drželi bodů co jsou již napsány v diskuzi co změnit v bodovém hodnocení. Nic nepřidávat, nic neubírat jen se držet bodů, které jsou tu napsané, na skypu jsme je též řešili v naší skupině.
řešení
(nebojsa, 21. 11. 2013 21:50)
Milá Lalo,
ty mi snad čteš myšlenky - tento vývoj se skutečně dá čekat. Ale odpovědět se dá pádně. Výstražná,předem i do Francie nahlášená, např. 2 hodinová stávka! Je samozřejmě potřeba,aby se zapojilo alespoň 50% provozovatelů.Je jednoduché vyhodit i 10 provozovatelů,ale rozhodně ne 70 až 80.
Ve Francii ani nevědí, jak se tady s námi jedná a dokud jim chodí plánované peníze, tak je to ani příliš nezajímá, ale výpadek pravidelných příjmů je ze židle nadzvedne, to si jsem jistý a pak se budou židle třást v Jankovcový.
Všechny nevyhoděj! Důležitá je solidarita! Jeden za všechny a všichni za jednoho!
Re: řešení
(Lálinka, 22. 11. 2013 19:29)
Přesně tak, mi si tam nejdeme poslechnout jak je na tom firma špatně, mi si tam jdeme vyjednat lepší podmínky pro práci. A pokud má jakákoliv firma hospodářské špatné výsledky, tak za to nese odpovědnost vedení a většinou se mění nejprve tam.
schůzka
(west, 11. 11. 2013 18:49)Myslím si,že schůzka je jediná možnost pro nás,ale museli by tam být lidé z prodejen. Cizí člověk celou problematiku a hlavně naše pocity nepochopí. Myslím si ,že za vším bychom neměli vidět jenom pana Cettla. Nevíme, co všechno mu navykládají naši úžasní fildi,nevíme ,jestli dostává na stůl hodnocení,které jsme podepsali. Já si někdy po návštěvě filda připadám jako člověk zbavený svépravnosti,který vlastně neví,jak se jmenuje a který se musí neustále bát o svou práci. Nejsem žádný fanda pana Cettla,ale myslím si, že příliš spolehá na informace od lidí,kteří z toho profitují na úkor nás.
Re: schůzka
(bojovník1, 11. 11. 2013 19:17)
Pan Cettl za to může především, pokud se manažer firmy obklopí nespolehlivými lidma a nepozná to, tak je to stále jen jeho chyba.
A pravidla hry nastavuje vždy jen jednatel - to si účetní nebo fmanager nevymyslí.
Re: schůzka
(elminka, 11. 11. 2013 19:21)Pana Cettla si vážím jako člověka,vždy mi,když jsem měla nějaký ten zádrhel,pomohl...bez debat,více tady nechci sdělovat,je to otevřená stránka
Re: Re: schůzka
(burak, 11. 11. 2013 19:29)pana Cettla si tu myslím váží víc lidí, ale nic to nemění na tom, že pokud se s někým má jednat a je někdo schopen současnou situaci řešit, je to jedině on. Určitě je to zákon padajícího...Francouzi tlačí na něj, on tlačí na své podřízené a ti tlačí na nás, jako na provozovatele, ale nic nejde donekonečna!
Re: Schůzka
(Pina, 25. 11. 2013 17:49)