Bodové Hodnocení-body ke změně
Vážení provozovatelé,
jelikož má každý z Vás jinou míru opatrnosti vyjadřování se k otázkám, které tu řešíme a to buď na skypu, na Chatu, emeilem nebo komentáři na těchto stránkách, musíme tyto názory sloučit z těchto různých kanálů do jednoho požadavku. Prakticky půjde o podobný text co je v komentářích níže.
Bodové hodnocení prodejen:
Musí zůstat zachováno jako nástroj pro udržení motivace provozovatelů mít prodejnu v čistotě a pořádku. Bodové hodnocení bude provádět pouze FM a přip. paní Hronovou co kontroluje reklamu, kontrola se má týkat jen toho co je okamžitě prokazatelné a případně ovlivňuje zákazníka při vstupu do prodejny (čistota, obrátka cigaret, dodržení planonogramu na cigarety, na tabáky, na cukrovinky, plánogram na tisk a reklamu) a podepíše na místě obsluha prodejny.
Bodové hodnocení v bodech:
a) průměr všech hodnocení za 3 měsíce od FM
b) snížení odměn na max 0,15% a snížení sankce na 0,15% a max 0,25%
c) bodování jen od FM
d) jednorázová sankce 150 kč za špatně vyplněnou složenku (VS,částka, přeplatek, ne rozdíl na Sazce a Fortuně kde se doposílájí peníze podle výjezdu) a špatně udělaný doklad v PC (příjemka, výdejka ale ne za opravu dokladu tzn.remitenda a následná příjemka)
e) přesná tabulka toho co se hodnotí a kolik za to je bodů.
f) přesně daný postup výpočtu konečné známky
Komentáře
Přehled komentářů
Vážení,prosím o info. Nemohla jsem dorazit :o( Jak to s náma vypadá?
hodnocení setkání
(spokojený, 28. 11. 2013 17:22)Tak spol. HDS překvapila. Až takový ústupek, a vyřešení sporných bodů to jsem nečekal musím jen zatleskat.
Jak bodovat
(Pepík, 23. 11. 2013 13:27)
Navrhuji školní postup, tedy známky 1-5 a dělat opravdu průměr, né jako teď kdy nejlepší průměr je možné dosáhnout 3body. Průměr se musí dělat i z každého hodnocení (sečíst body v hodnocených kategoriích a vydělit počtem kategorií) jako celková známka. V každém kvartále by se celkové známky sečetly a zprůměrovaly.
Tabulka kategorii bodování:
a) čistota prodejny
b) plánogram reklam
c) plánogram tisku
d) ostatní planogramy
e) obrátka cigaret
Tabulka odměn a sankcí:
1. odměna 0,15%
2. žádná sankce a odměna
3. žádná sankce a odměna
4. sankce 0,15%
5. sankce 0,25%
*************************************
příklad:
FM boduje při prvním hodnocení takto:
a) čistota prodejny-1
b) plánogram reklam-1
c) plánogram tisku-1
d) ostatní planogramy-1
e)obrátka cigaret-1
celková známka je 1
FM boduje při druhém hodnocení takto:
a) čistota prodejny-2
b) plánogram reklam-2
c) plánogram tisku-2
d) ostatní planogramy-1
e)obrátka cigaret-2
celková známka je 2 (1,8 zaokrouhleno)
FM boduje při třetím hodnocení takto:
a) čistota prodejny-1
b) plánogram reklam-1
c) plánogram tisku-1
d) ostatní planogramy-2
e)obrátka cigaret-1
celková známka je 1 (1,2 zaokrouhleno)
FM boduje při čtvrtém hodnocení takto:
a) čistota prodejny-3
b) plánogram reklam-2
c) plánogram tisku-3
d) ostatní planogramy-2
e)obrátka cigaret-3
celková známka je 3 (2,6 zaokrouhleno)
Výsledná kalkulace:
Součet všech celkových známek 1+2+1+3=7
Průměr známek je 7:4=1,75 zaokrouhleno na 2
dle tabulky odměn a sankcí jsem bez odměn.
Jde o postup který je jednoduchý, čistý, průhledný, spočitatelný a nedemotivující provozovatele, protože se nemůže stát, že za dvě složenky budete platit 15000,- sankci. Je zde prostor pro rozšíření hodnocených kategorií, třeba o obratku jízdenek, doplněnosti zboží. Ekonomické hodnocení bych ponechal jak je psáno zde v komentářích na jednorázových sankcích 150kč.
S pozdravem Váš Pepík
bodové hodnocení
(kross, 19. 11. 2013 18:30)
dobrý den,
já osobně bych byl pro návrat k začátkům.
tzn: konečný součet všech bodů by měl být průměrem všech návštěv na prodejně.
navíc bych ocenil zprůhlednit bodové hodnocení na centrále.
Chápu, že HDS potřebuje nějak penalizovat dodržování reklam, ale u aktuální smlouvy jsem rád, když se mi povede nic neplatit, i když se člověk snaží jak může, tak se za tři měsíce vždy něco najde.
Re: bodové hodnocení
(Pina, 19. 11. 2013 21:46)Také bych udělala průměr všech hodnocení za 3 měsíce, protože když už jednou dostanu body není pro mě motivující se dále snažit, protože vím, že si to již nesnížím dalšími dobrými hodnoceními.
Re: bodové hodnocení
(Lalinka, 22. 11. 2013 21:39)Souhlasím, ale na začátku nebyly kontrolní nákupy, nebylo bodové hodnocení jen nevycházely inventury. Zato byly tržby, byly spokojení zákazníci protože je obsluhoval spokojený personál, který nebyl vystresovaný z různých sankcí. Vidím v tom přímou uměru, více kontrol, které se sankcionují méně spokojený personál, méně zákazníků, menší tržba.
změna bodování
(Jery, 20. 11. 2013 14:54)
Dobrý den,
souhlasím s průměrem všech hodnocení za tři měsíce je to motivační, stále má člověk chuť se snažit mít dlší hodnocení nejlepší aby si případně špatnou známku snížil, takto vím že jak dostanu jednou 10bodu nemá cenu se snažit. Důležitou změnou by měla být výše odměny a sankcí. Navrhuji odměnu i sankci snížit z 0,5% na max 0,25% tak aby když se nám hodnocení nepovede zbude nám aspoň nějaké ztratné na krádeže, které se aspoň u mě docela rozjeli, zloději už se ani nesnaží bagetu schovat jen si jí vezmou z lednice a jdou.
Re: změna bodování
(Hanička, 20. 11. 2013 17:08)
Dobrý den,
a) průměr za 3 měsíce souhlas
b) snížení odměn a sankcí na 0,25% souhlas
Bodový systém by se měl týkat jen co přímo souvisí se zákazníkem a tím ho ovlivňuje při nákupu a také co je hned prokazatelné, takže bodové hodnocení by zajišťovali jen FM Manageři. Kontrola by byla na čistotu ( s rozumem, ne body za jeden otisk na výloze), doplněnost a úhlednost vystavení časopisů a zboží (také s rozumem, ne za 6 chybějících lahví s vodou dávat body), za správnost vystavené reklamy (prosím o zjednodušení zasílání informaci z centrály, prostě harmonogram na časopisy, harmonogram na reklamy a konec, další komentáře jsou zbytečné), obrátku cigaret na 14 dní, obrátka jízdenek. Toto hodnocení podepíše člověk u kterého kontrola probíhala a vše je jasné. Kontrolu si může provozovatel udělat sám. Zprůměruje svoje hodnocení a má hned výsledek.
Re: Re: změna bodování
(bubak, 20. 11. 2013 17:50)
Dobrý den,
a) průměr za 3 měsíce
b) snížení odměn a sankcí na max 0,25%
c) bodování jen od FM za ihned prokazatelné prohřešky (čistota, obrátka, vystavevení)
d)zpřehlednění a zjednodušení (musí být přesně dáno co bude kontrolováno a kolik je za to bodů) není možné říci dostal jste 20 bodů že jste nedal na něco razítko. Takto prostě nelze bodovat, když není přesně dáno co se boduje a jen se přihazuje kvůli tomu aby jen body byly. Souhlasím za a); b); c) i d).
moje připomínka je k rozšíření sankce z ekonomického oddělení. Ekonomické oddělení by v bodování nemělo být ale je mi jasné, že pokud účetní dohledává špatně udělaný doklad do PC tak to zabere nějaký čas, to samé u složenek do banky a účetní jistě někdo platí za účtování né za dohledávání proto abychom měli nějaký bič nad sebou přidávám za:
e) sankcionovat špatně vyplněnou složenku do banky(vs, číslo účtu atp.), špatný odvod do banky za tržbu (né Sazka a Fortuna to se vždy dorovnává a navíc i na centrále v tom mají zmatek) a špatně příjmutý doklad do PC (ne faktury od pns, MP ci JRK za to nemůžeme když nám něco uznají nebo neuznají) za tyto prohřešky bych sankcionoval přímo. Jedna chyba = 100kč sankce.
Re: Re: změna bodování
(afafa, 20. 11. 2013 18:18)Souhlasím za a)-e) a hlavně zprůhlednit, ať si každý může dopočítat kolik bodu má a kolik ho to bude stát. Každopádně jak tak na to koukám pokud by měla bodovat jen FM tak by odměna měla činit menší %. Proč odměňovat něco co má být normální (uklizeno, doplněno) odměnu bych dal 0,15%. Zajímavý nápad s pokutami v korunách za složenky a špatně příjmuté dodací listy.
Re: změna bodování
(Luky, 20. 11. 2013 17:14)
Zdravím,
také by mělo být přesně dáno co se bude hodnotit a kolik bodu za každou věc bude, nejde přeci aby na každé prodejně probíhalo hodnocení jinak. Když se má dodržovat nějaký koncept (např. stejný harmonogram cigaret) tak ať je jednotné i bodování.
Co bude dál?
(Snílek, 28. 11. 2013 19:44)